Lumion 2024.0: Poznámky k vydání

Bře 20, 2024 | Blog

Představujeme Lumion 2024

Měníme definici realismu a efektivity u vizualizací. Představujeme náhledy ray-tracing v reálném čase. Příroda a sklo plně zapojená do ray-tracing technologie s každým detailem. 5x rychlejší vykreslování RT videa. Lepší výkon. Nový obsah knihoven. Vylepšené uživatelské rozhraní a pracovní postupy, například hromadný import.

Lumion 2024 vám přináší dosud nejrychlejší a nejvýkonnější verzi softwaru. Objevte dosud skrytý potenciál ray-tracingu, který mění hru – nyní včetně skla, barevného skla, průsvitných materiálů a běžného i velmi jemného detailu.

Posuňte svůj pracovní postup na další úroveň s náhledy ray-tracing v reálném čase. Využijte sílu softwaru k rychlému vytvoření dech beroucích animací a prezentací. Dosáhněte srovnatelné vizuální věrnosti ve vykreslování videa vytvořeného v předchozí verzi s výrazně menším počtem vzorků a více než 5x vyšší rychlostí vykreslování pro scény s RT technologií.

Nyní máte větší kontrolu při zobrazování skutečných textur a povrchových úprav pomocí materiálového systému PBR. Přesně znázorněte svůj design pomocí rozsáhlé aktualizace knihovny, včetně přírodních předmětů, postav, paralaxových interiérů, materiálů a dalších funkcí.

Lumion 2024 není jen upgrade, je to jiný přístup k tvorbě.

Lumion 2024.0: Poznámky k vydání

20. března 2024

Kompatibilita

  • Upozorňujeme, že projekty a modely uložené ve verzi 2024.0 nelze otevřít ve starších verzích Lumionu .
  • V tomto článku se dozvíte , jak získat novou verzi a jak přenést nastavení, modely a projekty ze starších verzí Lumionu :

Funkce, modely a materiály označené hvězdičkou (*) jsou dostupné pouze v Lumion 2024.0 Pro .

Viz také tabulka Porovnat verze → karta Porovnání:

 

1. Nové funkce

1.1: Náhled ray-tracing v reálném čase

Lumion 2024 přichází s novým odšumovačem pro režim náhledu efektů a render videa. Tím se vrací k tomu, že pracujete rovnou v renderu/obrázku.

1.1.1 NRD pro náhled : Náhled je nyní okamžitě zbaven šumu , což umožňuje přesnější vizuální reprezentaci při nastavování úhlu vykreslení nebo úpravě sady efektů .

Chování:

  • NRD je ve výchozím nastavení v náhledu zapnuto a spouští se při přidávání efektu ray-tracing.
  • NRD je také přítomen jako denoiser v režimu filmu.

NRDNavigation.gif

1.1.2 NRD pro výstup : Pro konečné vykreslení ( Film/Klip ) vyžaduje NRD méně vzorků než OIDN (původní foto Denoiser ), aby byl výstup podobně věrný.

Časový aspekt NRD výrazně snižuje třpytivý/zrnící efekt ve filmech/klipech ve srovnání s potlačením šumu, které nezohledňují předchozí snímky.

NRD 3 test.gif

1.1.3: Základní informace o použité technologii viz:

1.2: Ray-tracing pro stromy

Knihovna přírody Lumion byla plně převedena na ray-tracing, což umožňuje lepší stínování těchto objektů a přesné odrazy .

1.3: Ray-tracing pro sklo a stíny

1.3.1 Skleněný materiál je nyní při sledování paprsku fyzicky přesnější a umožňuje lepší kontrolu při nastavování, abyste dosáhli vzhledu bližšího realitě. To je zvláště viditelné ve složitější geometrii, protože tvar bude správně odrážet a lámat světlo.

1.3.2 V Ray Tracing nový materiál skla také vrhá barevné stíny .

Lumion nyní podporuje dva typy skla: Ray Traced Standard Glass a Fully Ray Traced Glass . Plně vykreslené sklo lze povolit v efektu ray tracing a ovlivní všechny povrchy, kterým byl přiřazen libovolný materiál skla :

 

1.4: Ray Traced Subsurface Scattering:

Lumion 2024 také přináší ray tracing pro tzv. Subsurface Scattering , který přesně zobrazuje přirozený rozptyl světla přes povrchy a objemy.

Posuvník ovládá intenzitu rozptylu, zatímco výběr barvy ovlivňuje odstín, který bude mít objekt, jakmile jím projde světlo. Na ukázce výše vidíte světlo procházející ze podstavy.

1.5: Paralax interiéry

Byla přidána nová podkategorie knihovny obsahu s 25 paralaxními interiéry – to jsou textury, které vypadají jako 3D objekty – použitelnými v denních a nočních variantách. Díky možnostem pokrývajícím kanceláře, obytné prostory a maloobchodní prostory poskytují tyto interiéry rychlý a efektivní způsob, jak zabydlet prázdné prostory s minimálními nároky na uživatele.

Paralaxní objekty jsou vždy otočeny ke kameře v rámci objektu a jsou efektivní i z hlediska výpočetních zdrojů.

Více informací:

1.6: textury krajiny

1.6.1 Režim Krajina : Většina textur v režimu Krajina je nyní ve výchozím nastavení uspořádána jako dlaždice pomocí hexagonálního mapování, aby se snížilo viditelné opakování textury..

1.6.2 Materiálový režim : hexagonální uspořádání lze také použít na standardní materiály v Lumionu povolením přepínače na kartě ‘UV souřadnice’. To je velmi užitečné pro stažené materiály, které mohou být často s příliš výrazým vzorem.

 

1.7: Vzorkování vícenásobné důležitosti (MIS):

Tento algoritmus byl zaveden v Lumionu 2024, aby zlepšil rozložení světla na objektech a efektivitu vykreslování. MIS využívá více technik vzorkování a bere v úvahu rozměr světelného zdroje. Jako takový je schopen aproximovat příspěvek světla k pixelu a poskytnout výsledek s vyšší přesností.

V níže uvedeném příkladu mají dvě světla (jedno o rozměrech 0,1×0,1m a druhé o 1,0×1,0m) stejný jas a jsou umístěny ve stejné vzdálenosti od objektu:

1.10: Hromadný import:

Kliknutím na tlačítko „Importovat model“ lze nyní importovat více modelů najednou. Pro takový import stačí jen vybrat více souborů při klasickém importu (přes ctrl/shift)

K dispozici je také možnost přidat předponu a umístit modely do složky v rámci vybraných dokumentů Lumion :

Budou automaticky zarovnány s globálním počátkem Lumion:

1.11: Import GLTF

V Lumionu 2024 je k dispozici nový formát pro importované modely : .GLTF/.GLB. Tyto modely jsou obecně lepší než jiné formáty a podporují pracovní postup PBR.

1.12: Obsah knihovny Lumion

1.12.1: Nové modely :

Přesně reprezentujte různé styly, prostředí a kontexty ve svých návrzích pomocí nových položek knihovny. Vyberte si z 309 nových objektů v následujících kategoriích :

Vlmi detailní Příroda: 100*
18 rostlin , 82 stromů
Objekty: 9
Lidé a zvířata: 45 (15 dostupných ve  standardu Lumion )Efekty: 130*Speciální efekty: Paralaxní interiéry: 25*

Viz také Část 1. Modely: a Část 4 Kategorie objektů Lumion : 

Viz také tlačítko ‘Novinka v Lumionu’ v tomto článku:

Paralaxní vnitřky viz část 1.5: Paralaxní vnitřky* (výše).

1.12.2: Nové materiály :

  • 26 Materiály cihel

1.12.3: Přidaný obsah lze prohledávat v knihovně objektů pomocí vyhledávací položky ‘L24’:

Viz také Oddíl 2.5.5 Značky vyhledávání knihovny pro nové funkce (níže).

A možnosti použití funkce Hledat v Lumionu 2024 naleznete v části 2. Jak vyhledávat: 

1.13: Ovládací prvky fotoaparátu

panorbit.gif

Mžete ovládat pracovní prostor Lumion jako to je v některých aplikacích pro 3D modelování. Jde o tyto aplikace:

  • SketchUp (Pan: SHIFTMMB, Orbit: MMB)
  • Revit (Pan: MMB, Orbit: SHIFTMMB)
  • Rhino (Posouvat:  SHIFTRMB, Orbit:  RMB, Rozhlédnout se: CTRLALTMMB)

Toto nastavení lze aktivovat v Nastavení → Vstup a bude zrcadlit vstupy kláves Orbit a Pan .

2. Další nové funkce a vylepšení

2.1: Režim editace a knihovna objektů

Knihovna obsahu a režimy místa/výběru :

2.1.1: Přizpůsobení objektů krajině je nyní možné během umístění stisknutím Fklávesy.

2.1.2: Objekty přírody s jemnými detaily lze nyní přidávat do projektu pomocí všech metod umístění ( Jednoduché , Čára , Shluk a Malování ).

Režim krajiny :

2.1.3: Přepínač „Zapnuto/Vypnuto“ byl deaktivován při použití předvolby White Landscape .

2.2: Režim fotografie , Režim filmu a režim Panorama

2.2.1 Náhled : Pro lepší organizaci vizuální kompozice v konečném výstupu byly přidány nové překryvy mřížky . Přiložené šablony jsou:

    •  Zlatý řez
    • Pravidlo třetin
    •  Mřížka
    • Úhlopříčka
    •  Trojúhelník

2.2.2: Zvuk ‘Uložit kameru’ / ​​’Přidat klíčový snímek kamery’ byl nyní odstraněn.

2.3: Efekty a styly

2.3.1 Efekt sledování paprsku : Byla zavedena řada předvoleb pro intuitivnější použití:

 RychleVyrovnanýVysokýExtrémníZvyk
Ukázky (foto)1664256512Uživatelský vstup
Odskoky (foto)3578Uživatelský vstup
Ukázky (film)141664Uživatelský vstup
Bounces (film)5678Uživatelský vstup
RT skloVYPNUTOVYPNUTONANAUživatelský vstup

Poznámka:  V režimu Film je funkce NRD Denoiser ve výchozím nastavení zapnutá, zatímco režim Foto bude používat OIDN.

2.3.2 Ray Tracing Effect : Byly přidány také přesměrované odkazy pro více informací o tom, jak Ray Tracing Effect funguje:


Informační tlačítka o efektu RT _RTEffect.png

Informační tlačítka o efektu RT _FullyRTGlass.png
Znalostní báze:  Jak používáte nový efekt sledování paprsku?Znalostní báze: Nový materiál skla pro Lumion 2024 a nastavení skla pro sledování paprsku

2.3.3 The Precipitation Effect : byl přidán do technologie Ray Tracing .

2.3.4 Efekt korekce barev : při úpravě hodnot posuvníků již nebude resetovat předrenderovaný náhled. Můžete vidět, jak se obrázek náhledu HQ dynamicky mění podle změn efektu korekce barev a zůstane jako náhled ve vysoké kvalitě .  

colorcor.gif

2.3.5 Efekt reálného nebe → Načítání vlastního HDR: již nebude havarovat Lumion, když je soubor .HDR poškozený nebo neplatný, a místo toho bude vstup ignorován. 

2.3.6 Efekt reálného nebe  → Jas pozadí: Úprava tohoto posuvníku nyní povede ke zpracování pozadí ve vyšším rozlišení.

2.3.7 Efekt mlhy : Použití efektu mlhy spolu s Ray Tracing nyní zobrazí podle očekávání několik vrstev skleněných  povrchů umístěných před sebou.

2.4: Různé

Zlepšení výkonu: Výkon OIDN Denoiser byl vylepšen na grafických kartách AMD.

2.5: Rozhraní

2.5.1 Postranní panel nabídky: Prostor na obrazovce byl optimalizován přesunutím tlačítek Výstupní režimy , Nastavení a Uložit na postranní panel vlevo.

Umístěním kurzoru na tlačítko „Uložit“ se spustí rozkládací lišta umožňující „Uložit“ a „Uložit jako…“

2.5.2 Náhled velké miniatury : Umístěním kurzoru na objekt knihovny se nyní zobrazí větší náhled , který vám pomůže s výběrem prostředků během vytváření projektu .

2.5.3 Miniatury knihovny : Miniatury knihovny byly přepracovány, aby odpovídaly aspektu uživatelského rozhraní Lumion 2024.

2.5.4 Knihovna vyhledávacích značek: Funkce označování a vyhledávání byla vylepšena a nyní umožňuje přidávat, odebírat, nahrazovat a/nebo vylučovat značky z vyhledávacího řetězce. Byly přidány následující příkazy:

  • L-CLICKznačka, na kterou kliknete , bude přidána do vyhledávání, a pokud je značka již ve vyhledávání, dalším kliknutím ji z řetězce odstraníte
  • CTRLL-CLICK: kliknutý tag nahradí celý hledaný řetězec
  • SHIFTL-CLICK: přidá značku , na kterou kliknete , do vyhledávacího řetězce jako negativní parametr vyhledávání (tj. vyloučí položky s vybraným tagem z vyhledávání)

2.5.5: Značky dodavatele byly také přidány pro externě pořízené modely knihoven :

Viz také část 2. Jak vyhledávat: 

2.5.6 Výukové programy In-Lumion: Do Lumionu 2024 byly přidány různé výukové programy, které slouží jako základní průvodce při prvním spuštění, nebo pro oživení základních znalostí. pomohou uživateli přímo uvnitř programu se s ním naučit pracovat, jednoduchou a až hravou formou.

2.5.7 Editor materiálů : Kategorie materiálů byly přesunuty pod jednu kartu a ikony byly přepracovány.

2.5.8 Editor materiálů : Miniatury materiálů byly přepracovány pro lepší přesnost zobrazení vlastností materiálu .

2.5.9 Obrazovka po aktualizaci: Po úspěšné instalaci aktualizace Lumion se při prvním spuštění zobrazí vyskakovací okno se zvýrazněním hlavních přidaných funkcí.

 

2.6: Nové vzorové projekty a šablony

2.6.1 Příklady projektů:

  • Všechny vzorové projekty byly aktualizovány
  • Nový ukázkový projekt , muzejní pavilon, nyní nahrazuje  Skleněný dům
Muzeum_Exteriér → Detail pavilonu_RT_HQ_00h03m09s359ms.png

2.6.2 Šablony:

  • Všechny šablony , kromě Suburban Environment a Design Showcase , byly aktualizovány

2.6.3 Styly:

  • 8 nových stylů zahrnujících Ray Tracing , rastrizaci a koncepční reprezentaci nyní nahrazuje styly z předchozích verzí

3. Změny a vyřešené chyby

3.1: Režim sestavení a knihovna objektů

Knihovna obsahu a režimy místa/výběru :

  • Kontextová nabídka → Rozmístit objekty rovnoměrně: Bylo překalibrováno na prostorové objekty ve stejných vzdálenostech mezi prvním vybraným a nejvzdálenějším objektem výběru.
  • Kontextová nabídka → Rovnoměrně rozmístit objekty: Byl vybaven bodem uchopení ve vzdálenosti 5 m.
  • Kontextová nabídka → Náhodně velikost: Objekty již nemění pozice po použití tlačítka Náhodně velikost , zrušení výběru objektů a jejich opětovném výběru.
  • Kontextová nabídka → Náhodná velikost: Byla vybavena automatickým přichytáváním při 10 %, 20 %, 30 % a 40 %.
  • Kontextová nabídka → Zarovnat výšku: Po použití tlačítka ‘Rozmístit objekt rovnoměrně’ se již nevrátí na původní hodnotu.
  • Umístění čáry : Posuvník pro „Náhodné rozmístění podél čáry“ a „Náhodné otočení“ se již nezachytává o 90 %.
  • Auto-snap : Krajina Lumion je nyní brána v úvahu jako bod kolize.
  • Knihovna obsahu : Předměty aut již nelze umísťovat nad předměty v kategorii Lidé a zvířata .
  • Knihovna obsahu → Stromy shluků : Nyní správně namiřte na kameru při pohledu shora.
  • Knihovna obsahu → Statické znaky : Při aktivovaném plochém stínování se již nezobrazuje černá.
  • Knihovna obsahu → Postavy : Sedící postavy se nyní přichytí k sedícím objektům , které to umožňují.
  • Knihovna obsahu → Postavy : Byla přenastavenaodrazivost billboardů a statických postav .

Režim na šířku :

  • UI → karta Vrstva: Vrstvy jsou nyní zobrazeny v režimu na šířku .
  • Na šířku → Malování : Změna přednastavení na šířku nyní také aktualizuje mapu krychle Reflection .
  • Krajina → Tráva : Knihovna objektů Scatter byla aktualizována na nové uživatelské rozhraní.

Režim počasí:

  • UI → karta Vrstva: Vrstvy jsou nyní zobrazeny v režimu Počasí .
  • Posuvník větru : Po načtení nebo vytvoření projektu se nyní odpovídajícím způsobem aktualizuje.

3.2: Materiály

  • Vodní materiál : Překrývající se povrchy, které sdílejí stejný vodní materiál, již nebudou zobrazovat díry, když je povoleno sledování paprsků .
  • Materiál skla : Hodnota pro oboustranný posuvník byla nastavena na výchozí hodnotu 0. To má zajistit, abyse v určitých případech, kdy existuje více povrchů, nevyskytovaly artefakty ze skla Ray Tracing .
  • Standardní materiál → Změkčit hrany : Povrch se již nebude zobrazovat jasněji, pokud je hodnota posuvníku Změkčení hran jiná než 0 %.
  • Standardní materiál → Měřítko mapy : Měřítko mapy bude nyní využívat imperiální systém, pokud je vybráno v  Nastavení .
  • Automatická konverze materiálu → Materiál skla : Import modelu s povrchy, kterým je automaticky přiřazen materiál skla , bude mít nyní hodnotu Relief nastavenou na 50.
  • Vlastní textury .TIF: Mapy alfa zahrnuté v texturách .TIF budou nyní správně přiřazeny ke slotu Opacity .

3.3: Režim fotografie , Režim filmu a režim Panorama

  • Build with FX : Pozice kamery se již neresetuje při návratu do výstupního režimu z Build with FX .
  • Build with FX : Nezobrazí efekty , když je přepínač ‘FX’ vypnutý.
  • Náhled → Poměr stran : Kopírování/vložení fotografie s jiným poměrem stran než 16:9 do klipu nyní aktualizuje poměr stran podle očekávání.
  • Náhled a výstup : Při použití s ​​grafickými kartami AMD se již nebude zobrazovat diagonální tečkovaná čára.
  • Náhled: Stíny objektů jsou nyní aktualizovány v náhledu po odstranění/skrytí/přesunutí objektů v režimu sestavení .

Režim fotografie

  • Photo Matching Effect : Fotoaparátse již nebude pohybovat k obloze, když je posuvník Scale nastaven na velmi nízkou hodnotu.

Filmový režim

  • Importovat cestu kamery: Při najetí myší na tlačítko Importovat se nyní zobrazí umístění zdrojového modelu .
  • Importovat cestu fotoaparátu: Přepnutím z režimu sestavení do režimu filmu se již neresetuje poloha fotoaparátu .
  • Předvolby kamery → Pan/Tilt Camera : Body zachycení Koncového úhlu byly sníženy na 3.
  • Předvolby kamery → Sledovat objekt : Kamera si nyní zachová svou polohu místo promítání vysoko na oblohu, když je cílový objekt odstraněn.
  • Předvolby kamery → Sledovat objekt : Kamera se nyní může pohybovat pomocí Gizmo , když je nastavena tak , aby sledovala objekt .
  • Předvolby kamery → Orbit Camera : Přepínání mezi jednoduchými a pokročilými  cestami kamery nyní aktualizuje cestu kamery podle očekávání.

Panorama móda

  • Ray Tracing Effect : byl v režimu Panorama prozatím deaktivován.

3.4: Efekty a styly

  • Efekt ortografického pohledu : Při aktualizaci náhledu již nebude možnéposouvat kameru .
  • Efekt ortografického pohledu : Posuvník zoomu již není převrácený.
  • Precipitation Effect : Přidání Extra mlhy a  jezdce Rain Streaks budou nyní fungovat podle očekávání při klíčovém snímku.
  • Efekt srážek : Částice se nyní zobrazují podle očekávání ze všech úhlů.
  • Sun Effect + Real Skies : Hodnoty posuvníku jsou nastaveny správně a při klíčovém snímku již nejsou výchozí na maximum.
  • Global Illumination Effect : byl zastaralý.
  • Efekt Tilt-shift : Hodnoty jezdce rotace se nyní při načítání souboru ze starší verze Lumionu odpovídajícím způsobem převádějí. 
  • Efekt titulků : Nyní bude kopírovat text podle očekávání mezi klipy .
  • Efekt podzimních barev : Název posuvníku Posun barevného odstínu lépe odráží název posuvníku Vlastnosti barvy pro posun odstínu výběru zelené .
  • Advanced Move Effect : Posuvník Time offset nyní zobrazuje sekundy jako jednotky.

Ray Tracing

  • Použití Ray Tracing : Je nyní rychlejší a již nezpůsobuje škytavku při přidávání efektu .
  • Použití Ray Tracing : Již nebude způsobovat artefakty při vykreslování, když je přidán efekt mlhy a je povoleno odstranění šumu .
  • Odrazy : Povrchy s hodnotou bezbarvého laku jinou než 0 % již neodsouvají polohu odrazu .
  • Reflections : Přepnutím z rasterizace na Ray Tracing nebo mezi fotografiemi/klipy se nyní aktualizuje mapa krychle Reflection .
  • Stereo efekt vedle sebe : Byl deaktivován, kdyžje přítomno sledování paprsků .
  • Efekt odlesk objektivu : Pruhy byly vylepšeny a při sledování paprsku již nejsou pixelovány.
  • Pohyb kamery: díky geometrii již nebude způsobovat podstatné změny v osvětlení a odrazech.
  • Světla : protínající se povrchy, když je aktivní sledování paprsků, již nebudou způsobovat hluk a světlušky.
  • Slunce : Když je zablokováno geometrií, Slunce již není viditelné ve vodních odrazech , když je aktivní sledování paprsků .

3.5: Uložení, načtení a obnovení

  • Načítání souborů: Lumion nyní zobrazí správnou verzi, ve které byl soubor .LSF uložen při načítání nepodporované verze souboru .LSF do nekompatibilní edice.

3.6: Import a export

  • Import souborů .MAX: Při zrcadlení nebo záporném zmenšení modelu v 3DS Max již nedojde k převrácení ploch.
  • Import souborů .FBX: Nyní přiřadí  mapy drsnosti a  krytí ke správnému slotu.
  • Import  uzlů : Tlačítko  Znovu importovat požadované se nyní zobrazí, když původní soubor obsahující  uzly chybí v původním umístění importu.
  • Lumion LiveSync : Modely, které jsou LiveSynced do Lumion, již nezmizí po zavření a opětovném otevření softwaru pro 3D modelování bez zastavení LiveSync .

3.7: Různé

  • Formáty souborů: Soubory .JPEG a .JPG se nyní v Průzkumníku souborů Windows chovají stejně.

3.8 Rozhraní

  • Posuvník s: Byly převedeny z hodnot na procenta pro relevantní situace.
  • Panel importu: Design byl sjednocen pro import následujících položek:
    • Profily IES.
    • Textury příznakového objektu .
    • Objemový oheň textury.
    • Charakter billboardy.
  • Transform Gizmo: Roviny XY, XZ, YZ nelze přetahovat, když se překrývají s jednou z os X, Y nebo Z.

3.9: Funkce, které jsou stále ve vývoji/na plánu:

Níže uvedený článek popisuje položky, na kterých se stále pracuje a budou přidány v budoucích aktualizacích:

Omezení studentských licencí programu Lumion přes prázdniny 2023

Omezení licencí Lumion se bohužel dotkne všech studentů středních i vysokých škol, jeho cílem není omezit studenty ve vzdělávání, ale zamezit zneužívání studentských verzí. To se bohužel stalo příliš častým jevem a jediný způsob, který nebude ani do budoucna snad pro...

Lumion 2023.1: poznámky k vydání

1. Nová funkce: Režim sestavení 1.1 Vrstvy a správce vrstev : Správa vrstev  byla přepracována a má aktualizované vlastní rozhraní. Správce vrstev je přístupný poklepáním na  název vrstvy a má následující...

Lumion 2023.0.3: poznámky k vydání

1. Vyřešené problémy: Import: Materiály :  Názvy importovaných materiálů jsou nyní zpracovány správně, pokud obsahují méně než 16 znaků. Materiály  ->  Importované materiály : výchozí hodnota pro posuvník Textura  bez mapy barev je nyní nastavena...

Lumion 2023.0.2: poznámky k vydání

1. Vyřešené problémy: 1.1: Editační režim 1.1.1: Objektová knihovna Příroda : Některé objekty již při výběru nezobrazují nesprávné  vlastnosti . 1.1.2: Režim umístění Skupiny : při vracení jejich smazání již nejsou seskupeny . 1.3: Materiálový režim Standardní...

Lumion 2023.0.1: poznámky k vydání

Po vydání Lumion 2023 se někteří z vás setkali s řadou problémů souvisejících s použitelností. Některé z nich byly řešeny. Důležité:  Chcete-li nainstalovat opravy, Lumion  2023 je třeba aktualizovat. Postupujte podle...