Historie vývoje programu Lumion ve zkratce

+ Roadmap chystaných funkcí

Prvotní vývoj

(cca 1995-2010)

Někdy touhle dobou se začal vývoj Lumionu jako takového. Jeho základy leží na herním engine Quest3D, který stále figuruje v herním průmyslu.

 

Lumion 1-3

(cca 2010-2013)

Tady je trochu mlhavo, je to přece jen už dost dlouhá doba. Navíc Lumion 3 je první verze se kterou jsme se seznámili a začali s ní pracovat, ale už s blížící se verzí 4. Čím byl tenkrát Lumion unikátní a jaké měl funkce? Lumion byl první (a dlouhé roky jediný) vizualizační nástroj pro architekty, který přenesl rendering na GPU jednotku nativně. Oproti programům té doby byl cca 1000x rychlejší a zvládal zcela nevídané věci, dokázal i na běžném hermín PC vyrendrovat projekty, které by se jinak museli renderovat na šílených PC sestavách a spojených desítkách PC. Lumion 3 byla průlomová verze, která si našla místo už i v ČR a SK.

 

Lumion 2
Lumion 3

Lumion 4

(2013-2014)

Přímé načítání SKP souborů
Vylepšené paprsky ze zdrojů světla
Nové objekty, včetně vlaků ČD
Rozmazání pohybu 
Sluneční studie
Fontány a vodopády
Desítky různých animovaných titulků
Realistická voda
Padající listí 
Podzimní barvy rostlin
3D stébla trávy vč. bylin a doplňků
Detailní rostliny
Objemové mraky vrhající stíny

Lumion 5

(2014-2015)

Fyzikálně založený rendering
Nové materiály kovů, kamene, kůže a plastů
123 nových přednastavených materiálů
190 nových detailnějších rostlin
Technologie Hyperlight pro nepřímé osvětlení
Pastelová kresba
Barevné filtry “instagram” – analogová laboratoř barev
Olejová malba
Schématické vykreslení
Hromadné umístění
Hromadný pohyb
Přesné odrazy na vodě
Objemové sluneční světlo
73 detailních postav
Optimalizace a zrychlení

Lumion 6

(2015-2016)

Detailní stíny – omnishadow
Pureglass – fyzikální perforovaná skla
Speedray odrazy – automatické odrazy
Vylepšené rozhraní materiálů
Hyperlight 2
Čistič šumu pro vysoká rozlišení
Vylepšené oblaky a obloha
Virtuální realita, panoramata a MyLumion služba (sdílení 360tek)
Siluety pro všechny postavy
Lepší dráhy hromadného pohybu
Bokeh efekt rozostření kamery a automatické zaostřen na bod
Siluety pro všechny postavy
Nové postavy a jejich pozice
Volitelné osoby v dopravních prostředcích
Přechod na nový engine 
212 nových rostlin
Efekt polystyrenu (a ukázkový český projekt)
Další vylepšení…

Lumion 7

(2016-2017)

Porost listí na materiálech
Průhledné materiály
Render přímo na Youtube
Materiál listí
Nové rostliny
Přes 500 nových modelů
Nové postavy a automobily
Nové možnosti materiálů
Simulace stárnutí materiálů
Průsvitné materiály (podle tloušťky)
Automatické stáhnutí okolního prostředí v hmotách
Plošná a liniová světla
Další drobná vylepšení…

Lumion 8

(2017-2018)

Nové zpracování stínů
Jemné rozostřené stíny
Ambientní osvětlení
Hyperlight technologie pro videa
Předvolené styly výstupů
Ovládání animací
Zaoblení ostrých hran
Měřící nástroje
Vylepšené hromadné umístění

Volitelné rozostření – Tilt shift

Upravitelné Openstreet mapy
Přepínámí/volba variant
Obrysy
HD vozidla
Velmi detailní postavy
74 detailních stromů
168 realistických materiálů
734 nových detailnějších objektů
Vylepšené materiály vody

Lumion 9

(2018-2019)

Reálné oblohy (šablony HDRI)
Textury srstí
Vylepšené světlo okolí
Atmosférický déšť (nahradil starší)
Atmosférický sníh (nahradil starší)
Materiál 3D trávy
LiveSync technologie pro Rhinoceros
Detailnější Openstreet mapy
Zefektivnění pracovního prostředí
Nové materiály
Celkem už 5000+ objektů
Nové detailnější rostliny
Nové detailnější postavy
Nová HD auta
LiveSync technologie pro Vectorworks

Lumion 10

(2019-2020)

Nová kategorie Velmi detailní rostliny
5600+ objektů
Zákres do fotky
Nové automobily
Nové detailnější postavy
Předrenderovaný náhled
Umělá inteligence pro umělecké styly
Displacement mapy pro textury
Umístění štětcem
Noční HDRI mapy
Polární záře
Umístění štětcem
LiveSync technologie pro AutoCAD
Speciální kolekce modelů pro zahradní architekturu (s verzí 10.5)

Lumion 11

(2020-2021)

Ortografické pohledy
Detailnější postavy
Nové materiály
Metalíza pro auta
Více velmi detailních rostlin
LiveSync technologie pro BricsCAD
Stékající kapky deště na sklech
Objemový oheň
Satelitní data pro OSM
Fázová animace
6224 objektů v knihovně
Vlastní IES profily světel
Vylepšená omni-light světla

Lumion 12

(2021-2022)

Přidány detailní i klasické rostliny
Objemové kužely světel
Zjednodušené a sjednocené kopírování/vkládání napříč celým programem
Kategorie rostlin a latinské názvy
Zefektivnění práce s umístěním objektů a skupinami
Rozšířené možnosti zadávání barev světel (přidány mimo jiné Kelviny)
Vylepšená práce s řezy a řezovými rovinami
Livesync pro FormIt Autodesk
Rozšíření možností skupin a práce s objekty ve skupinách
Přidání menších rozlišení editačního režimu – pro rychlejší práci na slabých grafických kartách
Vylepšená práce se světly a jejich optimalizace
Nálepky/obtisky pro větší přizpůsobitelnost všech prvků
Nové detailní materiály s Dispmacement mapami
Upravené rozhraní materiálů
Vylepšení automaticky stahovaných map, připnutí výšky terénu
Dertailnější práce s pokročilými možnostmi objektů
Přehledné seřazení všech cca 70 efektů
Předvolby pro podzimní zabarvení rostlin
Přímý import 2D “billboard” postav a obrázků
Volitelné SPZky
Latinské názvy a různé tagy pro lepší hledání obsahu
Detailnější sledování výkonu včetně sledování krátké historie
Vylepšená práce s animacemi
Jednodušší práce s časovou osou celého videa a jednotlivých klipů
Vylepšené ukázkové scény

Lumion 2023.0.0

(13.3.2023)

Nový základ renderovacího jádra pro kombinaci druhů výpočtů
Automatické rozpoznání více importovaných materiálů
FSR 2.0 – škálování nízkych rozlišení pro rychlejší práci na slabších PC
Efekt Ray-tracing (přesné sledování paprsků světla)
Sjednocený světelný systém odpovídající reálnému světu
Dráhy kamery přednastavené i vlastní import drah
Full PBR standard pro materiály zaručující maximální možnou přesnost
Volitelný poměr stran výstupu
Vylepšená barevná korekce a hlídání tmavých a světlých míst
Hlavní sady efektů pro celé sady videí, fotografií i panoramat
Subsurface scattering – průsvitnost materiálu s rozptylem světla uvnitř
Vylepšení uživatelského rozhraní, změna designu a automatická aktualizace
Přidání obsahu (325 nových modelů)
Gizmo uchopovací nástroj pro jednodušší práci s objekty
Vylepšený materiál skla

Lumion 2023.1.0

(27.6.2023)

Přidání oblíbených materiálů i pro full-PBR materiály
Automatická konverze materiálů ze starších verzí Lumion
Vylepšení vrstev a správce vrstev
Ray-tracing odrazy pro sklo a vodu
LiveSync panel

Lumion 2023.2.0

(24.8.2023)

Nové modely zaměřené tématicky na kuchyně (140 ks)
Nové materiály pro interiéry (34 ks)

Lumion 2023.3.0

(17.10.2023)

Možnost vkládat vlastní HDRI mapy
Animace HDRI map pomocí klíčových snímků
Vylepšení umístění podél cesty
Vylepšené umístění klastru
Vylepšena šablona pro designovou prezentaci / produktovou vizualizaci
Detailnější Openstreet mapy
Render do více souborů MP4
Nové velmi detailní rostliny
Stylizovaný obsah
Nové statické detailní 3D postavy
Vylešené šablony textur terénu
Profesionální LUT filtry přímo v barevné korekci
Vlastní IES profily i pro omnilight světla

Lumion 2023.4.0

(21.11.2023)

Modely a materiály zaměřené na koupelny (187 modelů a nové materiály)

Na čem se pracuje dál?

(2023/2024)

 

Ray-tracing a denoiser vylepšení
Zvýšení výkonu a nové možnosti pro Ray-tracing
Automatický import PBR materiálů z modelačního SW
Přidání a vylepšení ukázkových scén a šablon
Přidání specifického obsahu knihoven pro různá témata
Jednodušší workflow a nastavení efektů
Subsurface scattering pro Ray-tracing
Zvýšení výkonu programu obecně na všech zařízeních
Vylepšení práce s terénem a texturami terénu
Specifický obsah a funkce pro interiéry
A mnoho dalšího máme v hledáčku a přemýšlí se nad tím.
Zapomněli jsme na něco?

Tak nám napište, co bychom měli ještě podle vás vylepšit. Jsme rádi za každou zpětnou vazbu.