mceclip1.png

Vezměte prosím na vědomí, že Lumion oficiálně nepodporuje program Chief Architect.

1. Metoda A: Export souboru ve formátu .DAE

Exportujte svůj model z programu Chief Architect ve formátu .DAE (formát Collada) a importujte jej do Lumionu:

Soubor -> Export -> Collada…

Fungování tohoto způsobu exportu bylo ověřeno pro Chief Architect X10 a novější.

2. Metoda B: Export souboru ve formátu .DWG

Pokud metoda A nesplnila vaše očekávání, zkuste z programu Chief Architect exportovat svůj model ve formátu .DWG. Exportovaný soubor následně importujte do Lumionu:

Soubor -> Export -> DWG

Soubory .DWG mohou být pro některé návrhy vyhovující, nedovolují však export namapovaných textur. V takovém případě bude potřeba všechny povrchy přiřadit až v Lumionu.

3. Metoda C: Export souboru ve formátu .3DS:

I když programy Lumion a Chief Architect oba podporují soubory ve formátu .3DS, jedná se o zastaralý formát souboru a má celou řadu zásadních omezení. Doporučujeme tento formát souboru pro bezproblémový import nevyužívat.

  • Znalostní základna: Jak importovat model ve formátu .3DS?

4. Tipy a řešení potíží

3.1: Po importu modelu do Lumionu a jeho umístění jej nemohu nikde najít. Kde se model nachází?

  • Základní bod vložení v Lumionu odpovídá souřadnici 0,0,0 v programu Chief Architect.
  • Pokud je model příliš daleko od bodu vložení, nemusíte jej na scéně vidět. V takovém případě doporučujeme model v programu Chief Architect umístit blíže souřadnici 0,0,0 a exportovat jej do Lumionu až poté.

3.2: Nemohu přiřadit odlišné materiály povrchům v Lumionu, co je špatně?

  • Program Lumion u importovaných modelů sjednocuje plochy, které se v originálním modelu materiálově neliší. Pokud mají plochy přiřazen v programu Chief Architect před exportem stejný materiál, všechny budou v Lumionu vypadat stejně. Jestliže chcete plochám v Lumionu přiřadit odlišné materiály, odliště je ještě před exportem z Chief Architect.

Mohlo by vás zajímat: