Představujeme Lumion 2024
Měníme definici realismu a efektivity u vizualizací. Představujeme náhledy ray-tracing v reálném čase. Příroda a sklo plně zapojená do ray-tracing technologie s každým detailem. 5x rychlejší vykreslování RT videa. Lepší výkon. Nový obsah knihoven. Vylepšené uživatelské rozhraní a pracovní postupy, například hromadný import.
Lumion 2024 vám přináší dosud nejrychlejší a nejvýkonnější verzi softwaru. Objevte dosud skrytý potenciál ray-tracingu, který mění hru – nyní včetně skla, barevného skla, průsvitných materiálů a běžného i velmi jemného detailu.
Posuňte svůj pracovní postup na další úroveň s náhledy ray-tracing v reálném čase. Využijte sílu softwaru k rychlému vytvoření dech beroucích animací a prezentací. Dosáhněte srovnatelné vizuální věrnosti ve vykreslování videa vytvořeného v předchozí verzi s výrazně menším počtem vzorků a více než 5x vyšší rychlostí vykreslování pro scény s RT technologií.
Nyní máte větší kontrolu při zobrazování skutečných textur a povrchových úprav pomocí materiálového systému PBR. Přesně znázorněte svůj design pomocí rozsáhlé aktualizace knihovny, včetně přírodních předmětů, postav, paralaxových interiérů, materiálů a dalších funkcí.
Lumion 2024 není jen upgrade, je to jiný přístup k tvorbě.
Lumion 2024.0: Poznámky k vydání
20. března 2024
Kompatibilita
- Upozorňujeme, že projekty a modely uložené ve verzi 2024.0 nelze otevřít ve starších verzích Lumionu .
- V tomto článku se dozvíte , jak získat novou verzi a jak přenést nastavení, modely a projekty ze starších verzí Lumionu :
- Znalostní báze: Lumion 2024.0: Vše, co potřebujete vědět
Funkce, modely a materiály označené hvězdičkou (*) jsou dostupné pouze v Lumion 2024.0 Pro .
- Webové stránky Lumion : Funkce Lumion 2024.0
Viz také tabulka Porovnat verze → karta Porovnání:
- Web Lumion : Koupit Lumion 2024.0
1. Nové funkce
1.1: Náhled ray-tracing v reálném čase
Lumion 2024 přichází s novým odšumovačem pro režim náhledu efektů a render videa. Tím se vrací k tomu, že pracujete rovnou v renderu/obrázku.
1.1.1 NRD pro náhled : Náhled je nyní okamžitě zbaven šumu , což umožňuje přesnější vizuální reprezentaci při nastavování úhlu vykreslení nebo úpravě sady efektů .
Chování:
- NRD je ve výchozím nastavení v náhledu zapnuto a spouští se při přidávání efektu ray-tracing.
- NRD je také přítomen jako denoiser v režimu filmu.
1.1.2 NRD pro výstup : Pro konečné vykreslení ( Film/Klip ) vyžaduje NRD méně vzorků než OIDN (původní foto Denoiser ), aby byl výstup podobně věrný.
Časový aspekt NRD výrazně snižuje třpytivý/zrnící efekt ve filmech/klipech ve srovnání s potlačením šumu, které nezohledňují předchozí snímky.
1.1.3: Základní informace o použité technologii viz:
- Komunita Lumion: Lumion – Náhled výzkumu a vývoje: NRD pro sledování paprsků (EN)
1.2: Ray-tracing pro stromy
Knihovna přírody Lumion byla plně převedena na ray-tracing, což umožňuje lepší stínování těchto objektů a přesné odrazy .
1.3: Ray-tracing pro sklo a stíny
1.3.1 Skleněný materiál je nyní při sledování paprsku fyzicky přesnější a umožňuje lepší kontrolu při nastavování, abyste dosáhli vzhledu bližšího realitě. To je zvláště viditelné ve složitější geometrii, protože tvar bude správně odrážet a lámat světlo.
1.3.2 V Ray Tracing nový materiál skla také vrhá barevné stíny .
Lumion nyní podporuje dva typy skla: Ray Traced Standard Glass a Fully Ray Traced Glass . Plně vykreslené sklo lze povolit v efektu ray tracing a ovlivní všechny povrchy, kterým byl přiřazen libovolný materiál skla :
- Znalostní báze: Jak používáte nový efekt sledování paprsku? (zatím jen anglicky)
- Znalostní báze: Nový materiál skla pro Lumion 2024 a nastavení skla pro sledování paprsku (zatím jen anglicky)
1.4: Ray Traced Subsurface Scattering:
Lumion 2024 také přináší ray tracing pro tzv. Subsurface Scattering , který přesně zobrazuje přirozený rozptyl světla přes povrchy a objemy.
Posuvník ovládá intenzitu rozptylu, zatímco výběr barvy ovlivňuje odstín, který bude mít objekt, jakmile jím projde světlo. Na ukázce výše vidíte světlo procházející ze podstavy.
1.5: Paralax interiéry
Byla přidána nová podkategorie knihovny obsahu s 25 paralaxními interiéry – to jsou textury, které vypadají jako 3D objekty – použitelnými v denních a nočních variantách. Díky možnostem pokrývajícím kanceláře, obytné prostory a maloobchodní prostory poskytují tyto interiéry rychlý a efektivní způsob, jak zabydlet prázdné prostory s minimálními nároky na uživatele.
Paralaxní objekty jsou vždy otočeny ke kameře v rámci objektu a jsou efektivní i z hlediska výpočetních zdrojů.
Více informací:
- Video tutoriály: Lumion 2024: Paralaxní interiéry (zatím jen anglicky)
1.6: textury krajiny
1.6.1 Režim Krajina : Většina textur v režimu Krajina je nyní ve výchozím nastavení uspořádána jako dlaždice pomocí hexagonálního mapování, aby se snížilo viditelné opakování textury..
1.6.2 Materiálový režim : hexagonální uspořádání lze také použít na standardní materiály v Lumionu povolením přepínače na kartě ‘UV souřadnice’. To je velmi užitečné pro stažené materiály, které mohou být často s příliš výrazým vzorem.
1.7: Vzorkování vícenásobné důležitosti (MIS):
Tento algoritmus byl zaveden v Lumionu 2024, aby zlepšil rozložení světla na objektech a efektivitu vykreslování. MIS využívá více technik vzorkování a bere v úvahu rozměr světelného zdroje. Jako takový je schopen aproximovat příspěvek světla k pixelu a poskytnout výsledek s vyšší přesností.
V níže uvedeném příkladu mají dvě světla (jedno o rozměrech 0,1×0,1m a druhé o 1,0×1,0m) stejný jas a jsou umístěny ve stejné vzdálenosti od objektu:
1.10: Hromadný import:
Kliknutím na tlačítko „Importovat model“ lze nyní importovat více modelů najednou. Pro takový import stačí jen vybrat více souborů při klasickém importu (přes ctrl/shift)
K dispozici je také možnost přidat předponu a umístit modely do složky v rámci vybraných dokumentů Lumion :
Budou automaticky zarovnány s globálním počátkem Lumion:
1.11: Import GLTF
V Lumionu 2024 je k dispozici nový formát pro importované modely : .GLTF/.GLB. Tyto modely jsou obecně lepší než jiné formáty a podporují pracovní postup PBR.
1.12: Obsah knihovny Lumion
1.12.1: Nové modely :
Přesně reprezentujte různé styly, prostředí a kontexty ve svých návrzích pomocí nových položek knihovny. Vyberte si z 309 nových objektů v následujících kategoriích :
Vlmi detailní Příroda: 100* 18 rostlin , 82 stromů | Objekty: 9 |
Lidé a zvířata: 45 (15 dostupných ve standardu Lumion ) | Efekty: 130*Speciální efekty: Paralaxní interiéry: 25* |
Viz také Část 1. Modely: a Část 4 Kategorie objektů Lumion :
- Knowledge Base: Jaký je nový obsah přidaný do Lumion 2024? (anglicky)
Viz také tlačítko ‘Novinka v Lumionu’ v tomto článku:
- Znalostní báze: Jaké modely/objekty jsou v knihovně Lumion 2024? Galerie (anglicky)
Paralaxní vnitřky viz část 1.5: Paralaxní vnitřky* (výše).
1.12.2: Nové materiály :
- 26 Materiály cihel
1.12.3: Přidaný obsah lze prohledávat v knihovně objektů pomocí vyhledávací položky ‘L24’:
Viz také Oddíl 2.5.5 Značky vyhledávání knihovny pro nové funkce (níže).
A možnosti použití funkce Hledat v Lumionu 2024 naleznete v části 2. Jak vyhledávat:
- Knowledge Base: Jaký je nový obsah přidaný do Lumion 2024?
1.13: Ovládací prvky fotoaparátu
Mžete ovládat pracovní prostor Lumion jako to je v některých aplikacích pro 3D modelování. Jde o tyto aplikace:
- SketchUp (Pan: SHIFT+ MMB, Orbit: MMB)
- Revit (Pan: MMB, Orbit: SHIFT+ MMB)
- Rhino (Posouvat: SHIFT+ RMB, Orbit: RMB, Rozhlédnout se: CTRL+ ALTMMB)
Toto nastavení lze aktivovat v Nastavení → Vstup a bude zrcadlit vstupy kláves Orbit a Pan .
2. Další nové funkce a vylepšení
2.1: Režim editace a knihovna objektů
Knihovna obsahu a režimy místa/výběru :
2.1.1: Přizpůsobení objektů krajině je nyní možné během umístění stisknutím Fklávesy.
2.1.2: Objekty přírody s jemnými detaily lze nyní přidávat do projektu pomocí všech metod umístění ( Jednoduché , Čára , Shluk a Malování ).
Režim krajiny :
2.1.3: Přepínač „Zapnuto/Vypnuto“ byl deaktivován při použití předvolby White Landscape .
2.2: Režim fotografie , Režim filmu a režim Panorama
2.2.1 Náhled : Pro lepší organizaci vizuální kompozice v konečném výstupu byly přidány nové překryvy mřížky . Přiložené šablony jsou:
-
- Zlatý řez
- Pravidlo třetin
- Mřížka
- Úhlopříčka
- Trojúhelník
2.2.2: Zvuk ‘Uložit kameru’ / ’Přidat klíčový snímek kamery’ byl nyní odstraněn.
2.3: Efekty a styly
2.3.1 Efekt sledování paprsku : Byla zavedena řada předvoleb pro intuitivnější použití:
Rychle | Vyrovnaný | Vysoký | Extrémní | Zvyk | |
Ukázky (foto) | 16 | 64 | 256 | 512 | Uživatelský vstup |
Odskoky (foto) | 3 | 5 | 7 | 8 | Uživatelský vstup |
Ukázky (film) | 1 | 4 | 16 | 64 | Uživatelský vstup |
Bounces (film) | 5 | 6 | 7 | 8 | Uživatelský vstup |
RT sklo | VYPNUTO | VYPNUTO | NA | NA | Uživatelský vstup |
Poznámka: V režimu Film je funkce NRD Denoiser ve výchozím nastavení zapnutá, zatímco režim Foto bude používat OIDN.
2.3.2 Ray Tracing Effect : Byly přidány také přesměrované odkazy pro více informací o tom, jak Ray Tracing Effect funguje:
Znalostní báze: Jak používáte nový efekt sledování paprsku? | Znalostní báze: Nový materiál skla pro Lumion 2024 a nastavení skla pro sledování paprsku |
2.3.3 The Precipitation Effect : byl přidán do technologie Ray Tracing .
2.3.4 Efekt korekce barev : při úpravě hodnot posuvníků již nebude resetovat předrenderovaný náhled. Můžete vidět, jak se obrázek náhledu HQ dynamicky mění podle změn efektu korekce barev a zůstane jako náhled ve vysoké kvalitě .
2.3.5 Efekt reálného nebe → Načítání vlastního HDR: již nebude havarovat Lumion, když je soubor .HDR poškozený nebo neplatný, a místo toho bude vstup ignorován.
2.3.6 Efekt reálného nebe → Jas pozadí: Úprava tohoto posuvníku nyní povede ke zpracování pozadí ve vyšším rozlišení.
2.3.7 Efekt mlhy : Použití efektu mlhy spolu s Ray Tracing nyní zobrazí podle očekávání několik vrstev skleněných povrchů umístěných před sebou.
2.4: Různé
Zlepšení výkonu: Výkon OIDN Denoiser byl vylepšen na grafických kartách AMD.
2.5: Rozhraní
2.5.1 Postranní panel nabídky: Prostor na obrazovce byl optimalizován přesunutím tlačítek Výstupní režimy , Nastavení a Uložit na postranní panel vlevo.
Umístěním kurzoru na tlačítko „Uložit“ se spustí rozkládací lišta umožňující „Uložit“ a „Uložit jako…“
2.5.2 Náhled velké miniatury : Umístěním kurzoru na objekt knihovny se nyní zobrazí větší náhled , který vám pomůže s výběrem prostředků během vytváření projektu .
2.5.3 Miniatury knihovny : Miniatury knihovny byly přepracovány, aby odpovídaly aspektu uživatelského rozhraní Lumion 2024.
2.5.4 Knihovna vyhledávacích značek: Funkce označování a vyhledávání byla vylepšena a nyní umožňuje přidávat, odebírat, nahrazovat a/nebo vylučovat značky z vyhledávacího řetězce. Byly přidány následující příkazy:
- L-CLICK: značka, na kterou kliknete , bude přidána do vyhledávání, a pokud je značka již ve vyhledávání, dalším kliknutím ji z řetězce odstraníte
- CTRL+ L-CLICK: kliknutý tag nahradí celý hledaný řetězec
- SHIFT+ L-CLICK: přidá značku , na kterou kliknete , do vyhledávacího řetězce jako negativní parametr vyhledávání (tj. vyloučí položky s vybraným tagem z vyhledávání)
2.5.5: Značky dodavatele byly také přidány pro externě pořízené modely knihoven :
Viz také část 2. Jak vyhledávat:
- Knowledge Base: Jaký je nový obsah přidaný do Lumion 2024?
2.5.6 Výukové programy In-Lumion: Do Lumionu 2024 byly přidány různé výukové programy, které slouží jako základní průvodce při prvním spuštění, nebo pro oživení základních znalostí. pomohou uživateli přímo uvnitř programu se s ním naučit pracovat, jednoduchou a až hravou formou.
2.5.7 Editor materiálů : Kategorie materiálů byly přesunuty pod jednu kartu a ikony byly přepracovány.
2.5.8 Editor materiálů : Miniatury materiálů byly přepracovány pro lepší přesnost zobrazení vlastností materiálu .
2.5.9 Obrazovka po aktualizaci: Po úspěšné instalaci aktualizace Lumion se při prvním spuštění zobrazí vyskakovací okno se zvýrazněním hlavních přidaných funkcí.
2.6: Nové vzorové projekty a šablony
2.6.1 Příklady projektů:
- Všechny vzorové projekty byly aktualizovány
- Nový ukázkový projekt , muzejní pavilon, nyní nahrazuje Skleněný dům
2.6.2 Šablony:
- Všechny šablony , kromě Suburban Environment a Design Showcase , byly aktualizovány
2.6.3 Styly:
- 8 nových stylů zahrnujících Ray Tracing , rastrizaci a koncepční reprezentaci nyní nahrazuje styly z předchozích verzí
3. Změny a vyřešené chyby
3.1: Režim sestavení a knihovna objektů
Knihovna obsahu a režimy místa/výběru :
- Kontextová nabídka → Rozmístit objekty rovnoměrně: Bylo překalibrováno na prostorové objekty ve stejných vzdálenostech mezi prvním vybraným a nejvzdálenějším objektem výběru.
- Kontextová nabídka → Rovnoměrně rozmístit objekty: Byl vybaven bodem uchopení ve vzdálenosti 5 m.
- Kontextová nabídka → Náhodně velikost: Objekty již nemění pozice po použití tlačítka Náhodně velikost , zrušení výběru objektů a jejich opětovném výběru.
- Kontextová nabídka → Náhodná velikost: Byla vybavena automatickým přichytáváním při 10 %, 20 %, 30 % a 40 %.
- Kontextová nabídka → Zarovnat výšku: Po použití tlačítka ‘Rozmístit objekt rovnoměrně’ se již nevrátí na původní hodnotu.
- Umístění čáry : Posuvník pro „Náhodné rozmístění podél čáry“ a „Náhodné otočení“ se již nezachytává o 90 %.
- Auto-snap : Krajina Lumion je nyní brána v úvahu jako bod kolize.
- Knihovna obsahu : Předměty aut již nelze umísťovat nad předměty v kategorii Lidé a zvířata .
- Knihovna obsahu → Stromy shluků : Nyní správně namiřte na kameru při pohledu shora.
- Knihovna obsahu → Statické znaky : Při aktivovaném plochém stínování se již nezobrazuje černá.
- Knihovna obsahu → Postavy : Sedící postavy se nyní přichytí k sedícím objektům , které to umožňují.
- Knihovna obsahu → Postavy : Byla přenastavenaodrazivost billboardů a statických postav .
Režim na šířku :
- UI → karta Vrstva: Vrstvy jsou nyní zobrazeny v režimu na šířku .
- Na šířku → Malování : Změna přednastavení na šířku nyní také aktualizuje mapu krychle Reflection .
- Krajina → Tráva : Knihovna objektů Scatter byla aktualizována na nové uživatelské rozhraní.
Režim počasí:
- UI → karta Vrstva: Vrstvy jsou nyní zobrazeny v režimu Počasí .
- Posuvník větru : Po načtení nebo vytvoření projektu se nyní odpovídajícím způsobem aktualizuje.
3.2: Materiály
- Vodní materiál : Překrývající se povrchy, které sdílejí stejný vodní materiál, již nebudou zobrazovat díry, když je povoleno sledování paprsků .
- Materiál skla : Hodnota pro oboustranný posuvník byla nastavena na výchozí hodnotu 0. To má zajistit, abyse v určitých případech, kdy existuje více povrchů, nevyskytovaly artefakty ze skla Ray Tracing .
- Standardní materiál → Změkčit hrany : Povrch se již nebude zobrazovat jasněji, pokud je hodnota posuvníku Změkčení hran jiná než 0 %.
- Standardní materiál → Měřítko mapy : Měřítko mapy bude nyní využívat imperiální systém, pokud je vybráno v Nastavení .
- Automatická konverze materiálu → Materiál skla : Import modelu s povrchy, kterým je automaticky přiřazen materiál skla , bude mít nyní hodnotu Relief nastavenou na 50.
- Vlastní textury .TIF: Mapy alfa zahrnuté v texturách .TIF budou nyní správně přiřazeny ke slotu Opacity .
3.3: Režim fotografie , Režim filmu a režim Panorama
- Build with FX : Pozice kamery se již neresetuje při návratu do výstupního režimu z Build with FX .
- Build with FX : Nezobrazí efekty , když je přepínač ‘FX’ vypnutý.
- Náhled → Poměr stran : Kopírování/vložení fotografie s jiným poměrem stran než 16:9 do klipu nyní aktualizuje poměr stran podle očekávání.
- Náhled a výstup : Při použití s grafickými kartami AMD se již nebude zobrazovat diagonální tečkovaná čára.
- Náhled: Stíny objektů jsou nyní aktualizovány v náhledu po odstranění/skrytí/přesunutí objektů v režimu sestavení .
Režim fotografie
- Photo Matching Effect : Fotoaparátse již nebude pohybovat k obloze, když je posuvník Scale nastaven na velmi nízkou hodnotu.
Filmový režim
- Importovat cestu kamery: Při najetí myší na tlačítko Importovat se nyní zobrazí umístění zdrojového modelu .
- Importovat cestu fotoaparátu: Přepnutím z režimu sestavení do režimu filmu se již neresetuje poloha fotoaparátu .
- Předvolby kamery → Pan/Tilt Camera : Body zachycení Koncového úhlu byly sníženy na 3.
- Předvolby kamery → Sledovat objekt : Kamera si nyní zachová svou polohu místo promítání vysoko na oblohu, když je cílový objekt odstraněn.
- Předvolby kamery → Sledovat objekt : Kamera se nyní může pohybovat pomocí Gizmo , když je nastavena tak , aby sledovala objekt .
- Předvolby kamery → Orbit Camera : Přepínání mezi jednoduchými a pokročilými cestami kamery nyní aktualizuje cestu kamery podle očekávání.
Panorama móda
- Ray Tracing Effect : byl v režimu Panorama prozatím deaktivován.
3.4: Efekty a styly
- Efekt ortografického pohledu : Při aktualizaci náhledu již nebude možnéposouvat kameru .
- Efekt ortografického pohledu : Posuvník zoomu již není převrácený.
- Precipitation Effect : Přidání Extra mlhy a jezdce Rain Streaks budou nyní fungovat podle očekávání při klíčovém snímku.
- Efekt srážek : Částice se nyní zobrazují podle očekávání ze všech úhlů.
- Sun Effect + Real Skies : Hodnoty posuvníku jsou nastaveny správně a při klíčovém snímku již nejsou výchozí na maximum.
- Global Illumination Effect : byl zastaralý.
- Efekt Tilt-shift : Hodnoty jezdce rotace se nyní při načítání souboru ze starší verze Lumionu odpovídajícím způsobem převádějí.
- Efekt titulků : Nyní bude kopírovat text podle očekávání mezi klipy .
- Efekt podzimních barev : Název posuvníku Posun barevného odstínu lépe odráží název posuvníku Vlastnosti barvy pro posun odstínu výběru zelené .
- Advanced Move Effect : Posuvník Time offset nyní zobrazuje sekundy jako jednotky.
Ray Tracing
- Použití Ray Tracing : Je nyní rychlejší a již nezpůsobuje škytavku při přidávání efektu .
- Použití Ray Tracing : Již nebude způsobovat artefakty při vykreslování, když je přidán efekt mlhy a je povoleno odstranění šumu .
- Odrazy : Povrchy s hodnotou bezbarvého laku jinou než 0 % již neodsouvají polohu odrazu .
- Reflections : Přepnutím z rasterizace na Ray Tracing nebo mezi fotografiemi/klipy se nyní aktualizuje mapa krychle Reflection .
- Stereo efekt vedle sebe : Byl deaktivován, kdyžje přítomno sledování paprsků .
- Efekt odlesk objektivu : Pruhy byly vylepšeny a při sledování paprsku již nejsou pixelovány.
- Pohyb kamery: díky geometrii již nebude způsobovat podstatné změny v osvětlení a odrazech.
- Světla : protínající se povrchy, když je aktivní sledování paprsků, již nebudou způsobovat hluk a světlušky.
- Slunce : Když je zablokováno geometrií, Slunce již není viditelné ve vodních odrazech , když je aktivní sledování paprsků .
3.5: Uložení, načtení a obnovení
- Načítání souborů: Lumion nyní zobrazí správnou verzi, ve které byl soubor .LSF uložen při načítání nepodporované verze souboru .LSF do nekompatibilní edice.
3.6: Import a export
- Import souborů .MAX: Při zrcadlení nebo záporném zmenšení modelu v 3DS Max již nedojde k převrácení ploch.
- Import souborů .FBX: Nyní přiřadí mapy drsnosti a krytí ke správnému slotu.
- Import uzlů : Tlačítko Znovu importovat požadované se nyní zobrazí, když původní soubor obsahující uzly chybí v původním umístění importu.
- Lumion LiveSync : Modely, které jsou LiveSynced do Lumion, již nezmizí po zavření a opětovném otevření softwaru pro 3D modelování bez zastavení LiveSync .
3.7: Různé
- Formáty souborů: Soubory .JPEG a .JPG se nyní v Průzkumníku souborů Windows chovají stejně.
3.8 Rozhraní
- Posuvník s: Byly převedeny z hodnot na procenta pro relevantní situace.
- Panel importu: Design byl sjednocen pro import následujících položek:
- Profily IES.
- Textury příznakového objektu .
- Objemový oheň textury.
- Charakter billboardy.
- Transform Gizmo: Roviny XY, XZ, YZ nelze přetahovat, když se překrývají s jednou z os X, Y nebo Z.
3.9: Funkce, které jsou stále ve vývoji/na plánu:
Níže uvedený článek popisuje položky, na kterých se stále pracuje a budou přidány v budoucích aktualizacích:
- Knowledge Base: Přechody z předchozích verzí na používání Lumion 2024