Představujeme Lumion 2025

Lumion Pro 2025, navržený pro váš způsob tvorby, přináší chytřejší nástroje, plynulejší pracovní postupy a ohromující vizuální výsledky. Díky prozkoumávání návrhů v reálném čase prostřednictvím Lumion View, snadnému přechodu do Lumion Pro a rozšířeným možnostem sledování paprsků se váš tvůrčí proces bude zdát rychlejší a intuitivnější než kdy dříve.

Zefektivněte si práci s výkonnými doplňky, jako je upscaler obrazu s umělou inteligencí pro ostré renderování v rozlišení 8K, pokročilý inspektor scén pro správu složitých projektů, nástroj pro zrcadlení objektů, volumetrické efekty s raytracingem a bohatá knihovna nových fotogrammetrických stromů a materiálů s vzdělávací tematikou.

Lumion Pro 2025 také přináší výrazná vylepšení výkonu, včetně nového Performance Center pro monitorování systému v reálném čase a inteligentnější správy proxy serverů. Vdechněte svým nápadům život s nejmodernějšími funkcemi, které se pohybují rychlostí vaší fantazie.

Lumion 2025.0: Poznámky k verzi

30. dubna 2025

Kompatibilita

  • Velmi důležité: Upozorňujeme, že projekty a modely uložené ve verzi 2025.0 nelze otevřít ve starších verzích Lumionu .

Lumion 2025.0: Hlavní vydání

1. Hlavní novinky

1.1: Zvyšování rozlišení pomocí umělé inteligence

Lumion 2025 přináší nový, výkonný upscaler s umělou inteligencí pro  režim Photo  , který během několika sekund zdvojnásobí rozlišení snímků. 

1.1.1 Povolení funkce: lze provést přepínačem nad  rozlišením výstupu fotografií.

1.1.2 Jak to funguje: Výběrem výstupního rozlišení  začne Lumion vykreslovat obrázek, který má poloviční velikost požadované  fotografie . 

Jakmile je vykreslování dokončeno, obrázek se zvětší na vybrané rozlišení a na disku se vytvoří dva soubory. První je vykreslený obrázek (obsahující ‘_Original’) a druhý je zvětšený obrázek.

1.1.3 Příklad: Chcete vykreslit  obraz s paprskovým sledováním  v rozlišení 8K.

  • povolte přepínač v  režimu Foto pro AI Upscaler
  • vyberte  rozlišení plakátu
  • Lumion vykreslí  obrázek v tiskovém rozlišení.
  • AI Upscaler vygeneruje  obrázek plakátu 

Více informací je k dispozici zde:

 

1.2: Volumetrie se sledováním paprsků (Beta)

Vysoce kvalitní atmosférické rendery lze nyní vytvářet pomocí nového  volumetric efektu RT, který umožňuje plnou kontrolu nad všemi povrchy a objekty vyzařujícími světlo.

Efekt  je zařazen do  kategorie Obloha/Počasí :

1.2.1 Základní ovládací prvky: lze použít k vytvoření rovnoměrné aplikace mlhy ve  fotografii/klipu .

1.2.2 Pokročilé ovládací prvky: zobrazí se kliknutím na tlačítko „Zobrazit více“ a nabízejí podrobnější kontrolu nad prvky, které vytvářejí objemové osvětlení.

Intenzita mlhy Vzdálenost v mlze Výška mlhy Intenzita světla Intenzita slunce Intenzita oblohy Primitivní spad Emisní pokles Intenzita šumu Ztmavit pozadí Redukce šumu Šumová stupnice

_

Vyberte 

název posuvníku a zobrazí se vám změny, které provede s 

efektem .

Podrobný návod k této funkci je uveden v níže uvedeném článku:

 

1.3: Voda sledovaná paprsky

Vodní  materiál byl nyní plně převeden pro ray tracing, aby se zvýšila realističnost.

Efekt sledování paprsků ve vodě lze zapnout přepínačem v efektu sledování paprsků , což vede k plné integraci odrazů a globálního osvětlení.

Podrobnosti o novém materiálu Water pro Ray Tracing a Rasterizaci naleznete v tomto článku:

 

1.4: Mezipaměť Radiance

Do náhledu v reálném čase je přidáno plynulejší a propracovanější osvětlení  pomocí této techniky, která ukládá a znovu používá vypočítané hodnoty zářivosti, místo aby je přepočítávala pro každý paprsek.

1.4.1 Výhody:

  • rychlejší vykreslování náhledu
  • snížení šumu obrazu
  • vylepšený transport světla díky včasnému ukončení paprsků
  • lepší globální osvětlení

1.4.2 Praktické použití:

To je obzvláště patrné na způsobu, jakým se světla v průběhu času hromadí, což má za následek konzistentní vykreslení v průběhu času. Níže uvedený příklad ukazuje stejný náhled v Lumion 2024.4.3 vs. Lumion 2025.0.0:

Rad cache gif.gif

1.5: Import z Lumion View

Mapy PBR ze SketchUpu a nastavení materiálu Lumion View se nyní importují při načítání souboru .SKP do Lumionu. Importují se také světla umístěná pomocí Lumion View:

V současné době tato funkce podporuje pouze klasický import (prostřednictvím tlačítka „Importovat model“). Podpora pro import LiveSync bude přidána v pozdější verzi.

 

1.6: Inspektor scény

Lumion 2025.0 přichází s touto novou funkcí pro vylepšení pracovních postupů, která je navržena tak, aby zvýšila produktivitu snadným vyhledáváním a správou objektů ve složitých  projektech .

1.6.1 Dostupnost:

V  režimu výběru (k dispozici v  režimu sestavení i  v režimu sestavení s efekty ) klikněte na tlačítko lupy v levém horním rohu rozhraní.

1.6.2 Přehled funkcí:

  • Hierarchie:  Objekty jsou uspořádány podle  Vrstvy , poté Kategorie a nakonec Typu . Například pro nalezení  plošného světla rozbalíte Vrstvu  , poté  Kategorii světel a poté  Typ plošného světla . Zobrazí se všechna  plošná světla v pořadí.
  • Vyhledávací panel: Zadáním názvu vrstvy ,  objektu nebo  importovaného modelu se zobrazí příslušné položky.
  • Panel filtrů: Lze také použít filtrování  podle kategorií . Aktivní filtr je označen modrou tečkou vedle tlačítka filtru.

Podrobný popis funkce je k dispozici zde:

 

1.7: Vylepšený monitor výkonu

1.7.1: Záhlaví Lumionu bylo vybaveno vylepšeným rychloměrem, který sleduje výkon projektu  a zobrazuje počet snímků za sekundu (FPS).

Barva se mění v závislosti na FPS.

1.7.2: Po najetí myší se zobrazí podrobný  přehled projektu :

1.7.3: Po kliknutí na rychloměr se okno rozbalí a zobrazí se  Nastavení editoru :

Chcete-li tuto funkci podrobněji porozumět, navštivte:

 

1.8: Převrácení/zrcadlení objektů

Modely v  kategoriích Doprava a  Objekty lze nyní otáčet podél jejich lokálních souřadnic. To zvyšuje flexibilitu při umisťování nábytku nebo přidávání  aut do správných jízdních pruhů:

Další podrobnosti naleznete v tomto článku:

 

1.9: Přihlášení na základě uživatele

Lumion 2025 zavádí snadněji spravovatelný, bezpečnější a cenově dostupnější typ licence : licenci pro pojmenovaného uživatele . Zákazníci Lumionu se nyní mohou do produktu přihlásit pomocí  přihlašovacích údajů účtu Lumion , čímž se snižují bezpečnostní rizika spojená se sdělováním  licenčního klíče v e-mailech.

Úplný návod, jak to funguje, naleznete níže:

 

1.10: Obsah knihovny Lumion

1.10.1: Nové modely :

Přesně reprezentujte různé styly, prostředí a kontexty ve svých návrzích s novým výběrem knihovních datových zdrojů. Vyberte si z 309 nových objektů , které pokrývají následující kategorie :

Jemné detaily přírody: 68Objekty: 124
Speciální efekty: 8 

Viz také oddíl 1.1: Přidáno ve verzi 2025.0  a oddíl 4 4. Jaký nový obsah byl přidaný v Lumionu 2025 ? 

Viz také tlačítko „Novinky v Lumionu“ v tomto článku:

1.10.2: Nové materiály :

  • 14 (různé: Různé, Půda, Kovy, Plasty, Kámen, Les

1.10.3: Přidaný obsah lze vyhledávat v knihovně objektů pomocí vyhledávací fráze „L25“ neboli „nový“:

Viz také kapitola 2.5.5 Štítky vyhledávání v knihovně, kde jsou uvedeny nové funkce (níže).

Všechny možnosti používání funkcí vyhledávání v Lumionu 2025 naleznete zde: 

 

1.11: Datová struktura:

Struktura souborů Lumion byla přepracována tak, aby byla zajištěna kvalita uložených informací i v budoucnu. V důsledku toho nyní umožňuje rychlejší ukládání/načítání a mírné zlepšení velikosti souborů. 

  • Velmi důležité: Upozorňujeme, že kvůli této změně nelze a neměly by být projekty a modely uložené ve verzi 2025.0otevírány ve starších verzích Lumionu .

 

2. Další nové funkce a vylepšení

2.1: Režim sestavení a knihovna objektů

2.1.1 Složka Lumion-dokumenty : nyní je přiřazena pro každou hlavní verzi Lumionu, aby se předešlo problémům s kompatibilitou.

 

2.2: Efekty a styly

2.2.1 Animované fázování : Do efektu byla přidána řada vylepšení výkonu  , která zvyšují výkon v Lumionu a zkracují dobu vykreslování.

 

2.3: Různé

2.3.1 Nastavení výkonu: Úpravou nastavení  kvality editoru se nyní upraví rozlišení editoru pro  náhled v reálném čase, i když  je zapnuté sledování paprsků .

2.3.2 Výkon editoru materiálů:  Nastavení materiálů se uloží pouze po kliknutí na tlačítko „Použít“ pro ukončení  editoru materiálů . V důsledku toho  by se editor materiálů  již neměl zpožďovat při přepínání mezi povrchy ve složitém  projektu .

 

2.4: Rozhraní

2.4.1 Nový záhlaví: Výchozí záhlaví okna systému Windows bylo nahrazeno vlastním designem, který umožňuje integraci funkcí, jako je  přihlášení uživatele a  monitor výkonu .

2.4.2 Tlačítko pro zpětnou vazbu v produktu: Formulář pro zpětnou vazbu je nyní přístupný přímo ze spodní části postranního panelu v Lumionu.

 

2.5: Nové vzorové projekty a šablony

2.5.1 Příklady projektů:

Byly přidány dva nové  vzorové projekty  :

  • Galerie modelů: s TF Rendering.
  • Tropický dům: představení nových  stylů .

2.5.2 Šablony:

Byly přidány dvě nové šablony :

  • Roční období : představuje model po celý rok.
  • Prezentační model : umožňuje kontextualizovat váš návrh v prostředí stylu makety.

2.5.3 Styly:

  • Byla přidána druhá stránka  Stylů  obsahující 9 nových předvoleb pro vaše rendery.

3. Změny a vyřešené chyby

3.1: Režim sestavení a knihovna objektů

  • Uživatelské rozhraní → Záložka Vrstva: Úprava vrstvy již nespouští vytvoření souboru pro obnovení .

Knihovna obsahu a režimy umístění/výběru :

  • Knihovna obsahu → Jednotlivé umístění :  Objekt  jej umístí čelem dopředu k aktuální pozici kamery podle kategorie .
  • Knihovna obsahu → Objekty : Pozadí „Kopce 001 B“, „Kopce 001 C“ a „Hory 001 A“ již nejsou lesklá.
  • Knihovna obsahu → Příroda : Výběr  objektů již není omezen na 2000.
  • Knihovna obsahu → Efekty : Volumetrickým ohňům 02 a 08 lze nyní přiřadit vlastní texturu.
  • Umístění malování :  nyní má správný popisek pro  tlačítko Znovu .

3.2: Materiály

  • Materiál billboardu : je nyní uložen podle očekávání.
  • Vodní materiál : posuvníky pro hustotu vody a posunutí okraje byly odstraněny.

3.3: Režim fotografování , režim videa a režim panoramatu

  • Náhled ve vysokém rozlišení : při aktualizaci již nezčerná, pokud  je rozlišení editoru nižší než 100 %.

Režim videa

  • Přesun a Pokročilý přesun :  již není možné použítALT+dragna  objektu při úpravě  efektu .
  • Výstup : při  poměru stran 2:3 již nevytváří poškozené soubory.
  • Výstup : rozlišení zobrazené v Lumionu při výběru  klipu  k vykreslení nyní zobrazuje skutečné rozlišení souboru.

3.4: Efekty a styly

  • Efekty : Vybrané efekty jsou nyní reorganizovány tak, aby odpovídaly vybranému výstupnímu režimu .
  • Zvukový efekt : nyní ukládá zvukový soubor při jeho ukládání do zásobníku efektů .
  • Hloubka ostrosti : klíčové snímky mají očekávanou velikost „Ostré oblasti“.
  • Efekt obrysů : klíčové snímky provádějí „překreslení obrysu“ dle očekávání.

Sledování paprsků

  • Výkon:  byl vylepšen díky mezipaměti Radiance.
  • Výkon:  Materiály Voda a  Sklo s paprskovým sledováním  se zobrazují pouze v  náhledu HQ.

3.5: Import a export

  • Načítání souborů : použití příkazu  Dragdropnyní zobrazuje správnou miniaturu přidruženou k souboru .LSF.

3.6: Různé

  • Uživatelské rozhraní: Různé změny uživatelského rozhraní
  • Uživatelské rozhraní: Vylepšení výkonu

3.7 Rozhraní

  • EULA: nyní se spouští v režimu celé obrazovky.
  • Úvodní obrazovky: byly aktualizovány.

3.8: Funkce, které jsou stále ve vývoji/na plánu: